Tinny Mast : Afscheid van Koen Calliauw


Op de twintigste herdenking van Kim en Ken aan het Asiadadok in Antwerpen op 4 januari 2015, las Tinny Mast volgende hulde aan Koen Calliauw.

(foto : Tinny Mast en Koen Calliauw op 18 mei 2003 tijdens de verkiezingsavond van de lijst RESIST)




Dag Koen,
Ik kende je al lang van allerlei betogingen.
Toen we na het verdwijnen van Kim en Ken een pluralistisch comité Kim & Ken opstartten, was jij een van de eersten die ons hulp bood. Je kende enorm veel mensen en je werd op die manier een grote steun voor ons. Je nam me mee en stelde me voor aan allerlei VZW's die streden voor een mooi doel. We maakten affiches. We organiseerden witte marsen met een duidelijke boodschap. In alles hielp jij mee. Het was onze leuze, Koen, die aan de Nederlandstalige kant het thema werd van de Grote Witte Mars in Brussel : « Stop de Doofpotten ! » « Allen tegen kinderhandel / mensenhandel ».
Als vriend nam je me mee om mijn gedichten te laten horen, die ik schreef onder de naam Red Gypsy of Tinny Mast, moeder van Kim en Ken. Ik maakte al eens een grap over je wenkbrauwen en zei je dat je je wenkbrauwen eens zou moeten laten bijknippen. Je keek me lachend aan en zei : « Kind, het gras groeit waar het wil ». Zo was je. En als ik mijn geduld verloor, rolde je gewoon een sigaretje.Je rookte het rustig op en zei : « jaja, er moet ook tijd zijn voor temperament ». En je lachte. Je was iemand die in een hoek in een zaal kon gaan zitten en gewoon genieten van het gebeuren.
Ik ga je missen, rebel. Dank je voor al je steun voor de kinderen en tegen mensenhandel,
Tinny-Red Gypsy.

Commentaires

Posts les plus consultés de ce blog

Nous étions au stade de foot...

« Changeons tout ! » : l’appel de la résistance palestinienne

La Tempête Al-Aqsa : Sur les tombes des martyrs, une ville nouvelle émerge